• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The rise and fall of citizenship and human rights education in Turkey

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2017

Yazar

Sen A.
Starkey H.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose: This article shows the effects of competing political forces on citizenship education in Turkey during the period of commitment to European Union (EU) accession (1999-2005). Methodology: It draws on textbooks, archival documents and interviews. Whilst Turkey had a history of civic education to promote a secular national ethos and identity, the post-Cold War democratisation movement encouraged the Turkish government in 1995 to attempt to internationalise civics by adding human rights themes. Findings: This effort occurred at a time when the hegemony of the secular nationalist establishment was challenged by the electoral rise of an Islamist party. Although Citizenship and Human Rights course suited the purposes of the secular nationalist establishment, after the EU recognised Turkey as a candidate in 1999, a new political Islamist government, elected in 2002, chose first to align the course with its ideology and later decided to repeal it. By exploring the evolution of the curriculum in a crucial period in which political power was switching from the ideology of secular nationalism to that of religious (Islamist) nationalism, the present study illustrates ways in which external and internal influences may affect citizenship education. In particular, it contributes to debates over the role of international agencies in curriculum change in citizenship education. © 2017, Bielefeld University. All rights reserved.

Kaynak

Journal of Social Science Education

Cilt

16

Sayı

4

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.4119/UNIBI/jsse-v16-i4-1689
https://hdl.handle.net/20.500.12450/535

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: