HİKÂYE KİTAPLARININ SOSYAL-DUYGUSAL ALAN KAZANIMLARINI DESTEKLEMELERİ YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
Özet
Araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılmakta olan resimli hikâye kitaplarının, Milli Eğitim Bakanlığı 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan sosyal duygusal gelişim alanı kazanım ve göstergelerini destekleme durumlarını incelemektir. Amasya il merkezinde bulunan yirmi iki farklı okuldaki kitap merkezlerinde kullanımda olan ve içerisinde tek bir öykü barındıran toplam 300 öykü kitabı çalışmaya dâhil edilmiştir. Kitap içerikleri araştırmacılar tarafından geliştirilen Kitap Künye Formu ve Kitap İçerik Bilgi Formu kullanılarak incelenmiştir, elde edilen veriler yüzde ve frekans değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Bulgular sosyal duygusal gelişim alanı kazanım ve göstergelerinin öykü kitaplarında temsil edilme oranlarının çeşitlilik gösterdiğini, bazı kazanımların yüksek temsil oranına karşın bazı kazanımların oldukça düşük düzeyde temsil edildiklerini göstermiştir. The purpose of this study is to examine the supportiveness of picture storybooks used in pre-schools in regard to the learning outcomes and indicators of the social-emotional development domain within the 2013 Pre-school Education Program of the Ministry of National Education. In this study, 300 storybooks, each consisting of only one story and used in the book center of 22 different schools in the city center of Amasya, were examined. For this purpose, the Book Content Information Form and the Book Imprint Form, developed by the researchers, were used. The data were analyzed by calculating the percentage and frequency values. Consequently, it was observed that the rate of representation of the learning outcomes and indicators of social emotional development domains in story books varied and that while some learning outcomes were represented at a high level, others were represented at a very low level.
Cilt
5Sayı
1Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]