• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE EBA CANLI DERSLERLE İLGİLİ ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Yolcu, Hüseyin
Kurt, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

COVID-19 pandemisi sebebiyle okullarda uzaktan eğitime geçilmesi hem öğretmenler hem de öğrenciler açısından birtakım sorunları beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada COVID-19 pandemi sürecinde EBA ile ilgili olumlu tutuma sahip öğretmenlerin, EBA canlı ders uygulaması kullanımında karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemine göre yürütülen bu çalışmada veriler, EBA tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan 96 öğretmen arasından yüksek tutuma sahip 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler öncelikle yazıya dönüştürülmüş, sonrasında bir nitel veri analiz programı yardımıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerden ortak veya benzer olanlar kodlanarak aynı tema altında toplanmıştır. Analiz sonuçları modeller ve grafikler kullanılarak ifade edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, öğretmenler uzaktan eğitime geçildiği ilk zamana kıyasla EBA’nın geliştirildiğini ancak hala altyapısının yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin canlı ders uygulamalarında karşılaştığı sorunlar genel olarak, internet altyapı yetersizliği, öğrencilerin teknolojik donanım (bilgisayar, akıllı telefon, tablet vb.) eksikliği, öğrencilerde motivasyon düşüklüğü ve dikkat dağınıklığı, ölçme-değerlendirme araçlarının yetersizliği durumlarıdır. Öğretmenler genel olarak hem öğrenciler hem de öğrenci velileriyle iletişimini sürdürmüştür. Öğrencilerde devamsızlığın arttığı, akademik başarının ise düştüğü öğretmenler tarafında dile getirilmiştir. Öğretmenler canlı derslerini genellikle dijital uygulamalardan yararlanarak sürdürmüşlerdir. Bunun yanında konu tekrarı amacıyla öğrencilerini ödevlendirmede EBA’nın çeşitli içeriklerinden yararlanmışlardır. Ayrıca öğretmenler, EBA’nın içerik ve altyapı yönünden geliştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

Cilt

0

Sayı

87

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5326

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: