4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Adaylarının Girişimcilik Becerisi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Özet
Bu çalışmada 2017-2018 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi eğitim fakültesi bünyesinde öğrenim görmekte olan sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bu düzeyin cinsiyet, yaş düzeyi, aile aylık gelir düzeyi, baba mesleği, anne mesleği ve öğrencinin memleketinin bulunduğu coğrafi bölge değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının girişimcilik beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Ercan YILMAZ ve Ali Murat SÜNBÜL tarafından 2009 yılında geliştirilen ve 36 maddeden oluşan Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, tam sayım örneklem yöntemi kullanılarak evrenin tamamı olan 60 öğrenciye uygulanmış, gönüllülük esası ve geçerlilik çerçevesinde 33 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler SPSS21 (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilere yönelik tanımlayıcı istatiksel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Analiz sürecinde araştırmanın alt problemlerine uygun olarak bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada sosyal bilgiler öğretmenliği adaylarının girişimcilik becerileri yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların girişimcilik düzeylerinin cinsiyet, yaş düzeyi, aile aylık gelir düzeyi, anne mesleği ve memleketlerinin bulunduğu coğrafi bölge değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılırken baba mesleğine göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre bazı öneriler geliştirilmiştir. In this study, the level of entrepreneurship skills of Grade 4 students in the Division of Social Studies Education under Amasya University Education Faculty in the academic year of 2017-2018 are examined. Furthermore, an examination on whether the following variables; family monthly income level, father's occupation, mother's occupation, and the geographical region where the student's city is located, have an impact on their skills was conducted. A quantitative research approach was used in the research. In order to determine the entrepreneurial skill levels of the prospective teachers, the University Students Entrepreneurship Scale, which was developed by Yılmaz&Sünbül(2009) and consists of 36 items, was used. The scale was applied to the whole of the country with 60 students by using the complete population sampling method and 33 students' data were obtained on the basis of volunteerism and validity. Data was analysed using SPSS 21 (Statistical Package for the Social Sciences) program. Frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values were calculated for descriptive statistical analysis for the students participating in the study. Independent samples t-test and one-way analysis of variance were performed in accordance with the sub-problems of the research in the analysis process. In the research, it was concluded that the social studies teacher candidates' entrepreneurship skills are at a high level. Participants' entrepreneurship levels were found to be significantly different depending on the father's occupation while the results showed that the entrepreneurship levels of the participants did not show any significant difference according to gender, family monthly income level, mother occupation and geographical region where the cities were located. Some suggestions have been developed according to the results obtained from the research
Cilt
4Sayı
1Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]