• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SINIFINDA KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ BULUNAN ÖĞRETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Cansız, Murat
Bayar, Adem

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı; kaynaştırma öğrencisi mevcut olan sınıflarda, öğretmenlerin deneyimledikleri sorunları belirlemek ve bu sorunlara olası çözüm yolları bulmaktır. İlgili araştırma nitel araştırma yöntemi doğrultusunda olgubilim deseni kullanılarak tasnif edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi, maksimum örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2022/2023 eğitim öğretim yılında Amasya ili Merkez ilçesinde görev yapan sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan; okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde halen eğitim veren farklı branşlarda toplam 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları her katılımcı ile ayrı zaman dilimde ve randevu alınarak yüz yüze yapılmıştır. Her görüşme yaklaşık 30 dakikada tamamlanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Katılımcıların sorun kavramını; problem, çözüm bulunması gereken durum, aksaklık ve engel olarak ifade ettikleri bulunmuştur. Katılımcılar, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları; sınıf yönetimi, veliler, öğrenciler, zaman yönetimi ve okul yönetimi ile ilgili sorunlar şeklinde sıralamışlardır. Katılımcılar sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin kaynaştırma eğitiminde karşılaştıkları sorunların çözümü için; veliler, sınıf yönetimi, öğrenciler, zaman yönetimi ve okul yönetimine yönelik çözümler şeklinde birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Araştırmacılar sonuç olarak, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulanan öğretmenlerin bu öğrencilerin eğitiminde akademik ve sosyal etkinlikler anlamında birçok sorun yaşadıkları neticesine ulaşmışlardır. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Müdürlükleri, okul müdürlükleri ve aileler, imkânlar dâhilinde kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlere destek sağlamalıdırlar. Kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunların çözümünde tüm eğitim paydaşlarının sorumluluklarını yerine getirmeleri ile aşılabileceği sonucuna varılmıştır.

Volume

11

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5302

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: