• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SINIFINDA KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİSİ BULUNAN ÖĞRETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Cansız, Murat
Bayar, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı; kaynaştırma öğrencisi mevcut olan sınıflarda, öğretmenlerin deneyimledikleri sorunları belirlemek ve bu sorunlara olası çözüm yolları bulmaktır. İlgili araştırma nitel araştırma yöntemi doğrultusunda olgubilim deseni kullanılarak tasnif edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi, maksimum örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2022/2023 eğitim öğretim yılında Amasya ili Merkez ilçesinde görev yapan sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan; okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde halen eğitim veren farklı branşlarda toplam 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları her katılımcı ile ayrı zaman dilimde ve randevu alınarak yüz yüze yapılmıştır. Her görüşme yaklaşık 30 dakikada tamamlanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Katılımcıların sorun kavramını; problem, çözüm bulunması gereken durum, aksaklık ve engel olarak ifade ettikleri bulunmuştur. Katılımcılar, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları; sınıf yönetimi, veliler, öğrenciler, zaman yönetimi ve okul yönetimi ile ilgili sorunlar şeklinde sıralamışlardır. Katılımcılar sınıflarında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin kaynaştırma eğitiminde karşılaştıkları sorunların çözümü için; veliler, sınıf yönetimi, öğrenciler, zaman yönetimi ve okul yönetimine yönelik çözümler şeklinde birtakım önerilerde bulunmuşlardır. Araştırmacılar sonuç olarak, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulanan öğretmenlerin bu öğrencilerin eğitiminde akademik ve sosyal etkinlikler anlamında birçok sorun yaşadıkları neticesine ulaşmışlardır. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Müdürlükleri, okul müdürlükleri ve aileler, imkânlar dâhilinde kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlere destek sağlamalıdırlar. Kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunların çözümünde tüm eğitim paydaşlarının sorumluluklarını yerine getirmeleri ile aşılabileceği sonucuna varılmıştır.

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5302

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: