Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Köşeli Şekillere İlişkin Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının, ülkemizde uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programında ele alınan ve çocukların kazanmaları beklenen köşeli şekillere (üçgen, kare, dikdörtgen) ilişkin alan bilgilerinin incelenmesidir. Bu amaçla 97 okul öncesi öğretmen adayı araştırmaya katılmıştır. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir yazılı görüşme formu sunulmuştur. Bu form ile öğretmen adaylarından köşeli şekillere ilişkin tanımlar yapmaları, şekillere ilişkin günlük yaşamdan örnekler vermeleri ve örnek çizimler yapmaları beklenmiştir. Elde edilen veriler puanlayıcı güvenirliğinin sağlanabilmesi açısından iki farklı araştırmacı tarafından Özetleyici İçerik Analizi’ne tabi tutulmuştur. Öğretmen adaylarının şekillere ilişkin tanımları, günlük yaşamdan verdikleri örnekler ve ortaya koydukları örnek çizimlere ilişkin ortaya çıkan bulgular çeşitli kategoriler altında değerlendirilerek sunulmuştur. Bu araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının köşeli şekillerin tanımları ve günlük yaşamdan örnekleri konusunda alan bilgilerinin yetersiz olduğu buna karşın şekillere ilişkin örnek çizimler ortaya koyma konusunda yeterli düzeyde alan bilgisine sahip oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonuçları ışığında önerilerde bulunulmuştur. Purpose of this study was to investigate preschool teacher candidates’ content knowledge on angular shapes (triangle, square, rectangle) expected for children to be acquired in Turkish preschool educational curriculum. For this purpose, 97 preschool teacher candidates participated this study. Participants were offered a written interview form which was developed by researchers. In this form, teacher candidates were expected to define each shape, to give daily life examples of each shape and to draw examples of shapes. Two different researchers used Summative Content Analysis to analyze the data, to be able to obtain inter-rater reliability. Findings related to teacher candidates’ definitions, examples and drawings were represented under different categories. According to the results of this study, preschool teacher candidates have inadequate content knowledge on identifying angular shapes and giving daily life examples. Besides they have sufficient content knowledge on drawing examples of angular shapes. Recommendations were made in accordance with results.
Cilt
13Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]