Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlhan, Sare Terzi
dc.date.accessioned2025-03-28T07:13:49Z
dc.date.available2025-03-28T07:13:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-0928
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/5242
dc.description.abstractBu çalışma üniversite öğrencilerinin romantik ilişki inançları ile romantik kıskançlıkları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Romantik ilişki inançları, bir ilişkiye yönelik belirli idealleri oluşturan algı ve beklentiler olarak tanımlanmaktadır. Bireylerin romantik ilişkilerinde deneyimledikleri duygusal incinmelerin çoğunlukla rasyonel olmayan ilişki inançlarının sonucu olduğu düşünülmektedir. Özellikle romantik ilişki sorunlarına yönelik destek almak için üniversite Psikolojik Danışma Rehberlik merkezlerine başvuran öğrencilerin, romantik ilişkilere yönelik çatışma, kıskançlık, yalnızlık, problem çözme ve özgüven gibi konularda yaşanan sorunları dile getirdikleri gözlemlenmektedir. Bu durumlar, çoğunlukla romantik ilişkilere yönelik abartılı beklentilerin ya da gerçekçi olmayan inançların bir ürünü olabilmektedir. Kıskançlık yakın ilişkilerde en güçlü, yaygın ve yıpratıcı duygulardan biri olarak değerlendirilmektedir. Kıskançlık, önemsenen bir ilişkinin yitirilmesine ya da bozulmasına yol açabilecek bir tehlikenin algılanması sonucunda verilen karmaşık bir tepkidir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan ve halihazırda devam eden bir romantik ilişkisi olan 250 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma için araştırma grubunun oluşturulmasında ulaşılabilir örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma için veri toplamak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişki İnançları Ölçeği (Küçükarslan ve Gizir, 2013) ve Romantik Kıskançlık Ölçeği (Demirtaş, 2004) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda üniversite öğrencilerinin akılcı olmayan romantik ilişki inançlarının romantik kıskançlıkları ile ilişkili olduğu bulgusu edilmiştir. Bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Eğitim-Sen
dc.relation.ispartof21. Yüzyılda Eğitim ve Toplumen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRomantik İlişkileren_US
dc.subjectİlişki İnançlarıen_US
dc.subjectKıskançlıken_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Romantik İlişki İnançları İle Romantik Kıskançlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage447en_US
dc.identifier.endpage463en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİlhan, Sare Terzi
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, 0000-0002-7728-8909, Palestineen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster