KUANTUM ÖĞRENME MODELİNE DAYALI GELİŞTİRİLEN ‘IŞIK NASIL YAYILIR?’ ETKİNLİĞİ HAKKINDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Özet
Millî Eğitim Bakanlığı son 15 yılda eğitimde reform kabul edilebilecek değişimler gerçekleştirmiştir. Bu değişimlerin temelindeki gerekçelerden birisi, bilim felsefesi olarak eğitimde öğretmen merkezli anlayışa sahip Newton paradigma yerine Kuantum paradigmasını esas alınmasıdır. Bu paradigma, çoklu ve bütüncül bir anlayışla sorgulayıcı zihniyete sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Dolayısıyla yeni fen öğretimi programı da baz alındığında, bir öğretmenin Kuantum Öğrenme Modeli (KÖM)’ne göre hazırlayacağı etkinlikleri uygulaması öğrencilerin edindikleri bilgilerin sorgulanmasına ve kalıcılığına katkı sağlayacaktır. Alan yazın incelendiğinde; yaşamdan kesitler sunan fen konularının öğretiminde ise KÖM’ün istenilir düzeyde kullanılmadığı görülmüştür. Fakat bu alandaki en büyük öğrenme güçlüğü öğrencilerin çevrelerinde gerçekleşen yaşam biçimlerine bakışları ve sezgileriyle uyum sağlamayan fen konu ve kavramlarıdır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmada, fen bilimleri 5. sınıf Işığın Yayılması konusu ile ilgili KÖM kapsamında geliştirilen bir etkinliğin tanıtılarak uygulayıcılara sunulması ve öğretmenlerin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Durum çalışması yöntemi kapsamında, ilk olarak literatür taraması gerçekleştirilerek kuantum öğrenme konusundaki araştırma ve çalışmalar incelenmiştir. Daha sonra belirlenen konuda kuantum öğrenme döngüsü esas alınarak bir etkinlik geliştirilmiştir. Son olarak bu etkinlik üç öğretmenle paylaşılarak onlarla konu hakkında yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Mülakat verilerinden, KÖM ile yapılan öğretimin öğrencilerin derse olan ilgisini ve başarılarına olumlu etki sağlayacağı sonucuna varılmıştır. Yapılan bu çalışma bir rehber niteliğinde olup, konuyla ilgili etkinlik geliştirmekle uğraşan öğretmen ve araştırmacılara yol gösterici olacağına inanılmaktadır. In the last 15 years, Ministry of National Education has made changes in education that can be accepted as reforms. One of the reasons for these changes is that the philosophy of science is based on the quantum paradigm, instead of the Newton paradigm with teacher-centered understanding in education. The quantum paradigm is aimed at raising individuals who have a questioning mind with a multidimensional understanding. Therefore, when the new science curricula considered, applying a teacher's activities according to Quantum Learning Model (QLM) will contribute to the questioning and persistence of the information that the students get. When the literature examined; it has been seen that QLM is not used at desired level in the teaching of science subjects that present sections from life. However, the greatest learning difficulty in this area is the science subjects and concepts that are incompatible with students' perceptions and perceptions of their daily lives. The aim of this study is to introduce the effect of an activity about the light propagation subject at 5th grade based on QLM and to present it to the practitioners and take the views of the teachers. Within the context of the case study method, the literature on quantum learning has been examined through literature review. Then, an activity was developed based on the quantum learning cycle in the determination of the subject. Finally, this activity was shared with three teachers and semi-structured interviews were held on them. From the interview data, it has been concluded that teaching with QLM will have a positive effect on the interest and success of the students. This study is a guide and it is believed that it will be a guide for teachers and researchers dealing with developing related activities.
Cilt
3Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]