• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

INVESTIGATION OF TEACHER'S VIEWS ABOUT CHILD NEGLECT AND ABUSE

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Bozgun, Kayhan
Pekdoğan, Serpil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Quality education and counseling services in the prevention of child abuse and neglect are important. Educational institutions and educators play an important role in the identification and prevention of child abuse because it is important for teachers to be aware of some cases and to express opinions; in terms of precautions to be taken and to intervene in risk groups; and this study was prepared for this purpose. 10 guidance and psychological counseling teachers participated in the study. Phenomenology method that is in qualitative research methods was used in the study and data were collected by semi-structured interview method. As a result of the descriptive analysis of the data, it was seen that the teachers had high level of knowledge about abuse but they did not know much about neglect. They stated that family type influenced especially emotional abuse in children. Parental attitudes, environment and socio-economic status were effective in child abuse and that abuse occurred intensively in the 6-11 age range. Teachers also pointed out that level of education must be increased and parents must be educated in their behaviors towards children; that the content of the broadcasts on mass media must be paid attention to and controlled; education of parents about their behaviors, teaching of sexual education should be given in the courses
 
Çocuk istismarı ve ihmalini önlemede nitelikli eğitim ve danışmanlık hizmeti önem taşımaktadır. Eğitim kurumları ve eğitimciler çocuk istismarının tanılanması ve önlenmesinde önemli roller üstlenmektedir, çünkü öğretmenlerin bazı vakaların farkında olması ve görüşler belirtmesi, alınacak önlemler ve riskli gruplara müdahale açısından önem taşımaktadır ve çalışma bu amaçla yapılmıştır. Çalışmaya 10 rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğretmeni katılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin betimsel analizleri sonucunda, öğretmenlerin istismar konusunda bilgi düzeylerinin yüksek olduğu, fakat ihmal konusunda pek fazla bilgi sahibi olmadıkları görülmüştür. Aile tipinin çocuklarda özellikle duygusal istismarı etkilediğini, ebeveyn tutumları, çevre ve sosyo-ekonomik durumun çocuk istismarında etkili olduğunu ve istismarın 6-11 yaş aralığında yoğun olarak yaşandığını belirtmişlerdir. Öğretmenler, eğitim seviyesinin artması, ailelere çocuklara davranışları konusunda eğitimler verilmesi, derslerde mahremiyet eğitiminin verilmesi gerektiğini belirtirken, kitle iletişim araçlarında izlenen yayınların içeriklerine dikkat edilmesi ve bunların kontrol altına alınması gerektiğini de belirtmişlerdir
 

Cilt

7

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5202

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: