• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İLK DEFA YÖNETİCİ OLARAK ATANAN BİREYLERİN YAŞAMIŞ OLDUĞU SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Çobanbaşı, Ziya
Bayar, Adem

Metadata

Show full item record

Abstract

Göreve yeni başlayan okul yöneticileri, eğitim dünyasının hızla değişen dinamikleri ve çeşitli zorlukları ile başa çıkmak zorundadır. Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan okul yöneticilerinin deneyimlerinden yola çıkarak, karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara olası çözüm yollarını bulmaktır. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) araştırma deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği aracılığıyla belirlenen 12 okul yöneticisinden meydana gelmektedir. Bu araştırmada araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar katılımcıların yönetsel süreçlerde yaşadıkları sorunları çeşitli şekillerde tanımladıklarını tespit etmişlerdir. Ayrıca araştırmacılar katılımcıların çeşitli alanlarda, özellikle velilerle iletişim, iletişim stratejileri, yönetim sorunları ve yetkinlik eksiklikleri gibi konularda önemli zorluklarla karşılaştıklarını bulmuşlardır. Araştırmacıları katılımcıların ilk defa atanan okul yöneticilerinin karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik sıklıkla iş-yaşam dengesini kurma, mesleki gelişim fırsatları, etkin zaman yönetimi, bilinçli farkındalık ve rol netliği gibi birtakım öneriler ortaya koyduklarını bulmuşlardır. Bu çalışma, okul yöneticisi rolüne ilk kez geçiş yapmanın karmaşıklığına ilişkin değerli bilgiler sunmaktadır. Bu bağlamda araştırmacıları yaşam boyu eğitim kapsamında ilk defa yönetici olarak atanan bireylerin yönetimde daha fazla başarılı olmalarını sağlayıcı hizmet içi eğitim imkanları sunulmalı sonucuna varmışlardır.

Volume

10

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5177

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: