ADAY ÖĞRETMENLERİN ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ (SİVAS İLİ YILDIZELİ İLÇESİ ÖRNEĞİ)
Özet
Bu çalışmada aday öğretmenlerin çevre sorunlarına yönelik tutumları araştırılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımı içerisinde olan saha taraması modeli kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı Sivas ilinin Yıldızeli ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Çevre Sorunlarına Yönelik Tutum Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Verilerin analizinden SPSS 20.0 paket programından faydalanılmıştır. Çalışmanın evrenini 73 aday öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem olarak evrene ulaşılmaya çalışılmış ama 55 aday öğretmen çalışmaya dâhil olmuş ve bu da evrenin % 75.3’lük kısmına denk gelmektedir. Çalışmanın sonunda araştırmaya katılan aday öğretmenlerin çevreye duyarlı oldukları, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere nazaran çevreye daha duyarlı oldukları, ilçe merkezinde görev yapan aday öğretmenlerin belde ve köyde görev yapanlara nazaran çevreye daha duyarlı oldukları ve ilkokullarda görev yapan aday öğretmenlerin diğer kademelerde görev yapan öğretmenlere göre çevreye daha duyarlı oldukları tespit edilmiştir.
Cilt
9Sayı
18Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]