• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRETMENLERİN ve ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Şahin, Ömer
Gökkurt, Burçin
Soylu, Yasin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Araştırmanın amacı matematik öğretme faaliyetleri ile yakından ilişkili öğretmen ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi öz-yeterlik inançlarının düzeyinin belirlenmesi ve birbirleriyle karşılaştırılmasını yapmaktır. Bu araştırmada; örneklemde yer alan öğretmen ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi öz-yeterlik inanç düzeylerini karşılaştırmak için deneysel olamayan araştırma yöntemlerinden karşılaştırmalı (comparative) araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel istatistikler ve bağımsız grupların ortalamalarını karşılaştırmak için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmen ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri yüksek çıkmıştır. Fakat hiçbir grup arasında istatistiksel anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Yani mesleki deneyim ve branş değişkenleri açısından matematiğe yönelik öz-yeterlik inancı istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemiştir.
 
Teacher self-efficacy, that is to say, self-efficacy belief regarding instruction is defined as “teachers’ self-confidence in performing instruction activities in an effective way and enabling students to reach success”. Therefore, self-efficacy beliefs of teachers constitute an important factor that affects students’ learning. In this regard, the aim of this research is to determine the levels of self-efficacy beliefs of teachers and preservice teachers, who are closely related with mathematics instruction activities, regarding mathematics instruction, and to compare their self-efficacy beliefs with each other. Comparative research design, which is among non-experimental research methods, was used in this research in order to compare the levels of self-efficacy beliefs of teachers and preservice teachers who are include in the sample. Descriptive statistics were used in analyzing the data that were obtained from the research whereas independent t-test was used in order to compare the averages of independent groups. Consequently, the levels of self-efficacy beliefs of teachers and preservice teachers were found high. However, no statistically significant difference was found among any groups. In other words, self-efficacy beliefs regarding mathematics did not exhibit a statistically significant difference in terms of variables of occupational experience and field of study.
 

Sayı

22

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5130

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: