• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problems Encountered by the Teachers in the Application of Inquiry Based Physics Curricula

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2018

Author

Ersoy, Fatma Nur Büyükbayraktar
Karamustafaoğlu, Orhan
Özdoğan, Telhat

Metadata

Show full item record

Abstract

The purpose of this study is to determine the problems faced by teachers in the implementation of the current physics curriculum. In this study carried out within the context of the case study approach, interviews were conducted with eighteen physics teachers working in schools affiliated to MoNE in Giresun. The interviews were held in the spring semester of 2016-2017 academic year. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis. Results of this research, it was determined that the teachers who participated in the study encountered problems such as inadequate teaching hours in general, intensification of physical subjects in the 11th class, and lack of classrooms suitable to contemporary teaching methods in implementing the inquiry based curricula. In this context, researchers have made some suggestions at the point of overcoming the identified problems.
 
Bu çalışmanın amacı, mevcut fizik dersi öğretim programının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Özel durum yaklaşımı kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada Giresun ilinde MEB’e bağlı okullarda görev yapan on sekiz fizik öğretmeniyle mülakatlar yapılmıştır. Görüşmeler 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim programını uygulamada genel olarak ders saatlerinin yetersizliği, fizik konularının 11. sınıfta yoğunlaştırılması, çağdaş öğretim yöntemlerine uygun dersliklerin olmayışı gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda araştırmacılar belirlenen sorunların üstesinden gelinmesi noktasında bazı önerilerde bulunmuşlardır.
 

Volume

15

Issue

1

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5104

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: