• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problems Encountered by the Teachers in the Application of Inquiry Based Physics Curricula

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Ersoy, Fatma Nur Büyükbayraktar
Karamustafaoğlu, Orhan
Özdoğan, Telhat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study is to determine the problems faced by teachers in the implementation of the current physics curriculum. In this study carried out within the context of the case study approach, interviews were conducted with eighteen physics teachers working in schools affiliated to MoNE in Giresun. The interviews were held in the spring semester of 2016-2017 academic year. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis. Results of this research, it was determined that the teachers who participated in the study encountered problems such as inadequate teaching hours in general, intensification of physical subjects in the 11th class, and lack of classrooms suitable to contemporary teaching methods in implementing the inquiry based curricula. In this context, researchers have made some suggestions at the point of overcoming the identified problems.
 
Bu çalışmanın amacı, mevcut fizik dersi öğretim programının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Özel durum yaklaşımı kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada Giresun ilinde MEB’e bağlı okullarda görev yapan on sekiz fizik öğretmeniyle mülakatlar yapılmıştır. Görüşmeler 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim programını uygulamada genel olarak ders saatlerinin yetersizliği, fizik konularının 11. sınıfta yoğunlaştırılması, çağdaş öğretim yöntemlerine uygun dersliklerin olmayışı gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda araştırmacılar belirlenen sorunların üstesinden gelinmesi noktasında bazı önerilerde bulunmuşlardır.
 

Cilt

15

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5104

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: