• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK MATEMATİK OKURYAZARLIK ÖZ YETERLİLİĞİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Pelitli, Elif Nur
Yetim, Hale

Metadata

Show full item record

Abstract

Araştırmanın amacı,sınıf öğretmeni adaylarının matematik dersine yönelik matematik okuryazarlık öz yeterliliğini cinsiyet,yaş,öğrenim görülen sınıf düzeyi,mezun olunan okul türü,anne eğitim durumu,baba eğitim durumu,matematik kursuna katılıp katılmama durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi değişkenlere göre incelemektir.Veri toplama aracı olarak;matematik dersine yönelik matematik okuryazarlılık öz yeterliliğini belirlemeye yönelik Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımına dayalı betimsel yaklaşımın uygulandığı bu çalışma ilişkisel tarama modeline göre ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencileri, örneklemini ise 212 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 18,0 programı ile betimsel istatistik yöntemleri, t testi, One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir. Yapılan bu araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz yeterliliğine ilişkin tutumlarında alt faktörleri de dikkate alındığında matematik okuryazarlık öz yeterliliği ile cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü,baba eğitim durumu , matematik kursuna katılıp katılma durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi gibi değişkenler açısından istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmazken,anne eğitim durumuyla ilgili anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

Volume

7

Issue

8

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5096

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Türkiye'de matematik okuryazarlık ile ilgili 2020 yılına kadar yapılan çalışmaların doküman analizi yöntemiyle incelenmesi 

    Fırat, İshak (Amasya Üniversitesi, 2020)
    Günümüzde bilimsel, mesleki, sosyal hatta günlük hayatımızın hemen hemen her kesiminde matematik ve buna bağlı olarak matematik okuryazarlığından bahsetmek mümkündür. Matematik günlük hayatımıza bu kadar nüfuz etmiş olmasına ...
  • İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi 

    Akman, Emrah (Amasya Üniversitesi, 2019)
    Bu araştırmanın amacı; ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi kesirler konusunda senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımına göre, öğrencilerin kesir kavramını ve kesir kavramına bağlı işlemleri içselleştirebilmesine yönelik eğitsel ...
  • Çoklu ortam kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve kaygılarına etkisi 

    Çoruk, Hasan (Amasya Üniversitesi, 2015)
    Bu çalışmanın amacı 4. sınıf matematik dersi kesirler konusunda hazırlanan çoklu ortamların öğrencilerin akademik başarı düzeylerine, matematik kaygı düzeylerine, bilgisayar kaygı düzeylerine ve çoklu ortamlar hakkında ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: