• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri ve Eğitimlerine Yönelik Algıları

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Akkanat, Çiğdem
Abu, Neşe Kutlu
Gökdere, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Türkiye bağlamında üstün yeteneklilerin özellikleri ve eğitimlerine ilişkin öğretmen algılarını inceleyen daha çok çalışmaya ihtiyaç vardır. Bu çalışma öğretmenlerin üstün yeteneklilere yönelik algılarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ilinde görev yapmakta olan 95 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler QSR NVivo 11 programında kodlanarak temalar oluşturulmuştur. Öğretmenlerin genel olarak üstün yetenekliliği doğuştan gelen bir özellik olarak algıladıkları ve akademik başarı ile ilişkilendirdikleri görülmüştür. Öğretmenlerin birçoğunun üstün yeteneklilerin eğitiminin normal/düzenli okullardan farklı kurumlarda yürütülmesi gerektiğini savundukları bulunmuştur. İleriki çalışmalarda öğretmenlerin üstün yetenekliler hakkında bütüncül bir bakış açısı edinebilmelerini sağlamak için öğretmenlere üstün yeteneklilerin özellikleri ve eğitimi ile ilgili hizmet içi eğitimlerin verilmesi önerilebilir
 
In the related literature, the studies regarding teacher perceptions of the gifted characteristics and their education are needed in Turkish context. This study was conducted with the aim of identifying teachers’ perceptions of gifted children’s characteristics and gifted education. The study has a qualitative nature with quantitative orientation. The participants of the study were 95 teachers who serve in Amasya. Structured interview form was used to collect data. The collected data were coded and themes were gathered with QSR Nvivo 11 software. Direct quotations were made and findings were compared with related literature. It was seen that the teachers perceived giftedness as an innate ability and associated it with achievement. Also most of the teachers believed that gifted education services should be continued in diverse schools rather than just in the regular ones
 

Cilt

6

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5078

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: