• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

‘ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ’ DERSİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Bakioğlu, Büşra
Karamustafaoğlu, Orhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma Erken Çocuklukta Fen Eğitimi dersinin, okul öncesi öğretmenliği programı öğrencilerinin fen öğretimi öz-yeterlikleri, fen öğretimine yönelik tutumları ve 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinde öğrenimlerine devam eden 24’ü kadın, 7’si erkek olmak üzere toplam 31 öğrenci ile yürütülmüştür. 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde ‘Erken Çocuklukta Fen Eğitimi’ dersini alan okul öncesi öğretmenliği programı öğrencilerine, dönem başında ve sonunda “Fen Öğretiminde Öz-yeterlik İnancı Ölçeği”, “Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “21. Yüzyıl Becerileri Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, ‘Erken Çocuklukta Fen Eğitimi’ dersinin, okul öncesi öğretmenliği programı öğrencilerinin fen öğretimi öz-yeterlikleri, fen öğretimine yönelik tutumları ve 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına yönelik okul öncesi öğretmenliği programı öğrencilerinin fene yönelik öz-yeterlik algılarının gelişmesi için bu ders kapsamında mümkün olduğunca öğrencilere fene yönelik deneyler yapmaları için fırsatlar sunulması, fene yönelik tutumlarının gelişmesi için okul öncesi öğretmenliği lisans programına fen içerikli başka dersler de konulması, okul öncesi öğretmenliği programının tekrar gözden geçirilerek, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini geliştirecek derslerin programa konulması gibi önerilerde bulunulmuştur.

Sayı

61

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5057

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: