• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DEVELOPMENT OF CHEMISTRY LABORATORY’S EFFECTIVENESS TROUGH ACTION RESEARCH APPROACH

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2008

Author

Tekin, Seher

Metadata

Show full item record

Abstract

Chemistry laboratory is a part of chemistry course that science students must take it in faculties of education. Chemistry laboratory is a place that students can learn some chemical concepts and procedures by doing some laboratory activities. But it is known that students don’t benefit from chemistry laboratory always adequately. In this study, to create an effective learning environment in chemistry laboratory, what to be done was investigated. The subject of study consists of 44 students from Science Teacher Education Program in Fatih Faculty of EducationUniversity of Black Sea. In study, an action research approach was used. The data were obtained from observation, POE form and class discussion. The findings showed that the use of POE instructional activities is useful for enhancing students’ learning outcomes in chemistry laboratories.
 
Temel kimya laboratuarı, Eğitim Fakülteleri’ndeki fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin alması gereken kimya dersinin bir parçasıdır. Kimya laboratuarı öğrencilerin bazı laboratuar etkinlikleri yaparak çeşitli fen kavramlarını ve işlemlerini öğrenebildikleri yerdir. Fakat öğrencilerin kimya laboratuarından her zaman yeterince yararlanamadığı bilinmektedir. Bu çalışmada kimya laboratuarında etkili bir öğrenme ortamı oluşturmak için yapılabilecekler araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 44 öğrencidir. Çalışmada aksiyon araştırması yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma verileri tam katılımlı gözlem, Tahmin-gözlem-açıklama TGA formları ve sınıf tartışması ile toplanmıştır. TGA stratejisinin kimya laboratuarındaki öğrenme ürünlerini geliştirmede yararlı bir strateji olduğu ve deneylerin anlaşılmasına katkı sağladığı görülmüştür.
 

Volume

16

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/5037

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: