İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebirle İlgili Öğretimsel Strateji Bilgi Gelişimleri
Özet
Bu çalışmanın amacı doğrultusunda; cebir öğrenme alanı ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretimsel stratejiler bilgilerinin lisans eğitimleri boyunca nasıl bir gelişim gösterdiği incelenmiştir. Bu çalışmada önce nicel verilerin elde edildiği, nicel verileri desteklemek için nitel verilerin kullanıldığı, açıklayıcı-doğrulayıcı karma araştırma deseni kullanılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını; amaçsal örneklem yöntemiyle seçilen, bir üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim 176 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğretimsel stratejiler bilgi gelişimlerini incelemek amacıyla mülakat, gözlem ve sekiz sorudan oluşan öğretimsel stratejiler bilgi testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde nitel ve nicel veri analiz teknikleri bir arada kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının öğretimsel stratejiler bilgilerinin sınıf düzeyiyle doğru olarak geliştiği fakat bu gelişiminin yetersiz olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. The purpose of the study was to investigate prospective mathematics teachers’ development of knowledge instructional strategies during the their undergraduate education. The explanatory-confirmatory research design, one of the mixed research designs, was used in this study. The participants of the study consist of 176 prospective teachers studying at the department of elementary school mathematics education of a university in Turkey. In this study, the instructional strategies knowledge test consisting of eight questions, the interview and the observation were used as data collection tools to examine the instructional strategies knowledge development of prospective teachers. Both qualitative and quantitative data analysis techniques were used during the data analysis process. As a result, it was found that the instructional strategies knowledge of the prospective teachers was developed as directly proportional depending on the class level but this development was insufficient.
Cilt
8Sayı
3Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]