Maddenin tanecikli yapısı yla ilgili kavram yanılgılarının tespiti
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, Maddenin Tanecikli Yapısı konusundaki kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda maddenin tanecikli yapısı kavram testi geliştirilmiştir. Bu test, 2011 -2012 eğitim-öğretim yılında, maddenin tanecikli yapısı konusunu almış olan 6.sınıf düzeyinde öğrenim gören 31 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulamalardan elde elden verilerin analizi sonucu, öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusunda paylaştıkları kavram yanılgıları belirlenmiştir. Öğrencilerin kavramlara ilişkin bilimsel gerçeklere uygun olan bilgileriyle birlikte bilimsel gerçeklere uygun olmayan bilgilerinin de olduğu ve öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusunda özellikle maddenin küçük parçalara ayrıldıkça madde olma özelliğini kaybedeceği yanılgısı dikkat çekmiştir. Öğrencilerden katı-sıvı-gaz maddeleri çizimle göstermeleri istendiğinde en çok sıvı halin yanlış gösterildiği dikkat çekmiştir. Öğrenciler sıvı tanecikleri arasındaki mesafeleri zihinlerinde canlandırmakta ve bunu çizimle ifade etmekte zorlanmışlardır. Bu bağlamda öğretmenlerin öğrencilerde olabilecek kavram yanılgılarının farkında olmaları ve bu yanılgıları ortadan kaldırmak için tavsiye edilen kavramsal değişim metinleri, kavram haritaları, bilgisayar destekli öğretimin olanakları vb. kullanılabilir. This research has been done for the purpose that it will re veal the misunderstandings of concept of granular structure of the substances. For this purpose concept test of granular structure of substances. This test, in the 20011 -2012 education year, was applied to 31 students who had taken the course of the granular structure ıf substances in 6 th grade. The results of analysis of the data received from the application determined the students’ misunderstandings of the concept of the granular structure of the substances. It pointed out that the students have not only appropriate knowledge appropriate to the scientific facts but also inappropriate to the scientific facts. It also pointed out that the students have the misunderstanding that the substances will lose the specialty of being a substance as the substances get smaller. Wh en the students are asked to draw the solid, liquid and gas substances, the liquid form was mostly drawn in a wrong way. The students had the ability to animate the distances between the liquid particulars, but they had a difficulty in expressing it drawin g. In this context, the teacher should be aware of the students’ probable misunderstandings and may use conceptional exchange texts, maps of concepts, and computer supported educational possibilities in order to defeat these misunderstandings
Source
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiVolume
5Issue
9URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk9UZ3dNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/49