• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

FEN ÖĞRETİMİNDE BİLGİ HARİTASI KULLANIMI: EKOSİSTEM ÖRNEĞİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2011

Author

Karamustafaoğlu, Orhan
Bacanak, Ahmet
Karamustafaoğlu, Sevilay
Değirmenci, Salih

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi Canlılar ve Enerji İlişkileri ünitesi Besin Zincirinde Enerji Akışı ve Madde döngüleri konuları kapsamında ekosistem konusunun öğretiminde bilgi haritalama tekniğinin anlamlı öğrenmeye olan etkisini araştırmaktır. Bu amaçla ön düzenleyici olarak ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi İnsan ve Çevre ünitesi Ekosistem konusunda yer alan kavramlar kullanılmıştır. Araştırmada, ön-test ve son-test kontrol gruplu deneysel desen modeli uygulanmıştır. Veriler, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine Ekosistem Başarı Testi uygulanarak toplanmıştır. Elde edilen verilerden, deney ve kontrol gruplarının “Ekosistem” konusunda gerçekleştirilen uygulamalar sonrası bilgileri arasında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Bu bulgu, Ekosistem konusunun bilgi haritalama tekniği ile öğretilmesinin, öğrencilerin başarı düzeyini artırmada etkili olduğunu göstermiştir. Çalışma sonunda ilgililere gerekli öneriler sunulmuştur.
 
The purpose of this study, primary 8 class science and technology course in Food Chain Organisms and Energy Relations unit of energy flow and ecosystem within the scope of Article cycles started teaching the subject of information mapping technique to investigate the effect of meaningful learning. For this purpose, pre-primary education as a regulatory 7 class science and technology education in the concepts of ecosystem units used in humans and the environment. In the study, pre-test and post-test control group experimental design was applied to the model. The data, primary 8 grade students were collected by applying the ecosystem Achievement Test. The data obtained in experimental and control groups, "ecosystem" of applications made after the information was a significant difference between the experimental group students. This finding is, ecosystem mapping technique and the teaching of subject knowledge, students have shown is effective in increasing the level of success. Interested parties should take place at the end of the study are presented.
 

Issue

17

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4995

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: