• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine Yönelik 4E Modeli Destekli Etkinliklerin Akademik Başarıya Etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Meşeci, Bahri
Karamustafaoğlu, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma ortaokul 6. sınıf ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ ünitesine yönelik 4E modeli destekli olarak öğretmen rehber materyalinin akademik başarı açısından etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından Maddenin Tanecikli Yapısı Başarı Testi geliştirilmiştir. KR-21 güvenirlik katsayısı 0.75 olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma yarı deneysel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Amasya ili Merkez ilçesinde belirlenen bir okulda 25 deney, 23 kontrol grubu öğrencilerinden oluşmaktadır. Uygulamalardan elde elden verilerin analizi sonucu, deneysel çalışma sonrasında araştırmaya katılan deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin akademik başarı puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. İlgili araştırma 6. Sınıf ‘Maddenin Tanecikli Yapısı’ ünitesi ile gerçekleştirilmiştir. Öğretimin daha etkili bir şekilde yapılabilmesi için ilgili materyalde olduğu gibi etkinlikler diğer öğrenim düzeyleri ve konular için de geliştirilebilir
 
This study was done in order to develop a teacher guide, which is enhanced in accordance with 4E model in secondary school 6th grade, and to seek the effect of it on students’ academic success during the teaching process. In accordance with this aim, Granular Nature of Matter Success Test was developed by researchers. K-21 reliability coefficient is confirmed as 75. This study is carried out by using quasi-experimental method. The study consists of 25 experiment group students, and 23 control group students from a school in the center of Amasya. After the analysis A the obtained data in implementation, it has been deduced that there is a significant difference in academic success tests between students in the experimental and control groups. Relevant study is conducted in accordance with the unit “Granular Nature of Matter” in the 6th grade. The activities can be expanded to other educational levels and topics of relevant material in order to ensure a more effective teaching method
 

Cilt

3

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4971

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: