• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identification of the optimal faculty behaviors for performance improvement in distance education

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Kara M.
Yildirim Z.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The current study reports the findings of the first step of a comprehensive performance improvement study, identification of the optimal behaviors. In this sense, this study aims to determine the optimal faculty behaviors in distance education based on the perspectives of the stakeholders based on the framework of transactional distance (TD) theory. The data were obtained from the stakeholders of distance education practices; distance education experts from eight universities, and faculty members, administrators, and students from two universities as well as observations on online courses and available relevant documents. The data from the multiple sources were analyzed through constant comparison method. The emerged codes created the themes based on the TD theory. The findings indicated that the identified behaviors, which are student-centered and interrelated in producing the outcomes, are expected from all faculty at varying degrees in any context to manage TD outcomes. The identified behaviors might be used as the performance objectives in faculty professional development studies and practices in distance education. © 2019, Education Research Institute, Seoul National University, Seoul, Korea.

Kaynak

Asia Pacific Education Review

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1007/s12564-019-09610-3
https://hdl.handle.net/20.500.12450/497

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1574]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: