• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Formasyon Düzeyleri ile Dijital Materyal Geliştirme Öz Yeterlilikleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Ağıç, Hacer Betül
Korkmaz, Özgen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin teknolojik formasyon düzeyleri ile dijital materyal geliştirme öz-yeterliliklerini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu çeşitli illerde görev yapan 257 ilköğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz yöntem kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için 3 maddeden oluşan kişisel bilgi formu, 55 maddeden oluşan “Öğretmenlerin Teknolojik Formasyon Ölçeği” ve 38 maddeden oluşan “Öğretmenlerin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-yeterlik Ölçeği’” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Anova ve Pearson r korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda çalışmaya katılan öğretmenlerin teknolojik formasyon düzeylerinin ve dijital materyal geliştirme öz-yeterliklerinin orta olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğretmenlerin teknolojik formasyon düzeyleri içerik geliştirme ve interaktif nesne geliştirme açısından kadın öğretmenlere göre daha yüksektir. Problem çözme ve yaratıcılık faktörleri açılarından ise kadın öğretmenlerle benzerlik göstermektedir. Kadın ve erkek ilköğretim matematik öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlilikleri benzerdir. Farklı kıdemlere sahip ilköğretim matematik öğretmenlerinin teknolojik formasyon düzeyleri ile dijital materyal geliştirme öz-yeterlilikleri benzerdir. İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknolojik formasyon düzeyleri ile dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlilikleri arasında anlamlı düzeyde pozitif yönde ilişki vardır.

Cilt

7

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4966

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: