Meslek Lisesi Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının, Akıllı Telefon ve Bilgisayar Bağımlılıkları Çerçevesinde İncelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı mesleki lisesine devam eden öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının akıllı telefon ve bilgisayar bağımlılıkları çerçevesinde incelemektir. Araştırma betimsel tarama yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ordu İl Altınordu ilçesinde bulunan meslek liselerinde okuyan 303 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 244’ü erkek 59’u kız öğrencidir. Veriler 9 maddelik “Bilgisayar Bağımlılıkları Ölçeği” (Cronbach Alfa = 0.87), 7 maddelik “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (DOBÖ-7)” (Cronbach Alfa = 0.92) ve 10 maddelik “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Kısa Versiyon (ATBÖ-KV) (Cronbach Alfa = 0.90) ölçekleri kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin öncelikle normallik durumları incelenmiş, daha sonra One-Way Anova, Independent-Samples T-Test ve korelasyon analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak, meslek lisesinde okuyan öğrencilerin orta düzeyde dijital oyun bağımlısı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca akıllı telefon bağımlılığının kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre daha fazla görüldüğü ortaya çıkmıştır. Sınıflar arasında bağımlılıklar bağlamında çok büyük farklar yoktur. Sadece 10. Ve 12. Sınıflarda dijital oyun bağımlılığı arasında fark bulunmuştur. Bölümler arasında da benzer sonuçlar bulunmuş bağımlılıklar boyutunda anlamı bir fark yoktur.
Cilt
5Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]