dc.contributor.author | Korkmaz, Özgen | |
dc.contributor.author | Kadirhan, Merve | |
dc.date.accessioned | 2025-03-28T07:11:47Z | |
dc.date.available | 2025-03-28T07:11:47Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/4916 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, EBA kullanılarak harmanlanan Fen Bilimleri eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 756. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Başarı Testi (KR-20= 0,80) ve Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (Cronbach Alpha = 0.87’dir) kullanılarak toplanmıştır. Deney grubunda EBA içerikleri kullanılarak tasarlanan harmanlanmış öğrenme uygulaması gerçekleştirilirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulaması gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler için aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplanmış ve veriler t testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Deneysel uygulama öncesinde hem deney hem de kontrol grubundaki öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumları oldukça yüksektir ve EBA içerikleriyle harmanlanmış Fen Bilimleri Dersi öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik akademik başarılarına ve tutumlarına katkı sağlamaktadır. | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi | |
dc.relation.ispartof | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | EBA | en_US |
dc.subject | Harmanlanmış öğrenme | en_US |
dc.subject | Fen Eğitimi | en_US |
dc.title | EBA İçerikleriyle Harmanlanmış Öğretim Uygulamasının Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 64 | en_US |
dc.identifier.endpage | 75 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.24315/tred.529721 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24315/tred.529721 | |
dc.department-temp | AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0003-4359-5692, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, Türkiye | en_US |
dc.snmz | KA_DergiPark_20250327 | |