Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorAcar, Bahadır
dc.contributor.authorÇakır, Recep
dc.contributor.authorUğur Erdoğmuş, Feray
dc.contributor.authorÇakır, Esra
dc.date.accessioned2025-03-28T07:11:45Z
dc.date.available2025-03-28T07:11:45Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/4894
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitsel robot setlerinden Lego Mindstorms Ev3 tabanlı etkinliklerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve STEM beceri düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunu yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Çalışmanın nitel boyutunda görüşme formu ile nitel veri toplanmış ve içerik analizi yapılmıştır. Bu çalışmada verilerin toplanmasında “Fen ve Teknoloji (FT) Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, “STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği” ve 16 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Fen ve Teknoloji (FT) Dersine Yönelik Tutum Ölçeği 5 faktörden ve 20 maddeden oluşmakta ve iç tutarlılık katsayısı α= 0,8739’dur. STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği ise 3 faktör, 38 maddeden oluşmakta ve iç tutarlılık katsayısı α=0,969’dur. Araştırmanın çalışma grubunu 57 7. Sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda basit makinalar konusu işlendikten sonra, Lego eğitim setleri kullanılarak öğrencilerin basit makinalar tasarlamaları sağlanmış, ayrıca basit makinaların kullanıldığı robotlar yapmaları istenmiştir. Kontrol grubunda ise konu geleneksel yöntemle anlatılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma ile t testi yapılmış ve nitel verilerin de ışığında şu sonuçlara ulaşılmıştır: STEM eğitim yaklaşımının temel STEM beceri düzeylerine anlamlı düzeyde ve derse dönük tutumlarına kısmen katkı sağlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin derse karşı ilgisinde artış olduğunu belirlenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTolga GÜYER
dc.relation.ispartofEducational Technology Theory and Practiceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBasit makinalaren_US
dc.subjecteğitsel robotlaren_US
dc.subjectFen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarıen_US
dc.subjectLego Mindstorms Ev3en_US
dc.subjectStemm Beceri Düzeylerien_US
dc.titleEĞİTSEL ROBOT SETLERİ İLE FEN ve TEKNOLOJİ DERSİ BASİT MAKİNALAR KONUSUNUN ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN STEM BECERİ DÜZEYLERİNE VE DERSE DÖNÜK TUTUMLARINA ETKİSen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage372en_US
dc.identifier.endpage391en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17943/etku.518215
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17943/etku.518215
dc.department-tempAMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0003-4359-5692, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0001-8624-4505, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0002-2641-5007, Türkiye -- AMASYA ÜNİVERSİTESİ, 0000-0002-9401-3405, Türkiye -- MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, 0000-0002-2989-3530, Türkiyeen_US
dc.snmzKA_DergiPark_20250327


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster