• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN EŞ ZAMANLI SANAL SINIF ORTAMLARINI KULLANIM NİYETLERİ İLE UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2020

Author

Çakır, Recep
Arslan, Fatma

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Amasya üniversitesinde öğrenim gören ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim alan öğrencilerin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarını incelemektir. Bu doğrultuda öğrencilerin kişisel bilgilerini öğrenmek için 8 maddelik “Kişisel Bilgi Formu” ile 21 maddeden oluşan “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” ile 24 maddelik “Eş zamanlı Sanal Sınıf Kabul Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları Amasya üniversitesi Uzaktan Eğitim ve Araştırma Müdürlüğü kapsamında eğitim alan uzaktan eğitim öğrencileri oluşturmuştur. 183 bayan ve 103 erkek toplam 286 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmış ve toplanan veriler istatistik paket programı ile t testi ve anova testi yapılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre uzaktan eğitim öğrencilerinin eş zamanlı sanal sınıf ortamlarını kullanım niyetleri ile uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının ortalama düzeyinde yüksek olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte; cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü ile uzaktan eğitimi kabul düzeyleri ile tutum düzeyleri arasında istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin eş zamanlı sanal sınıf kullanım düzeylerine bakıldığında kayıtlı oldukları program sonuçlarına göre sağlık önlisans programı öğrencilerinin kullanım niyetleri düzeylerinin diğerlerine göre anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çevrimiçi dersler sırasında yaşanan sorunların neler olduğu belirlenerek bununla ilgili gerekli tedbirlerin alınması önerilmektedir.

Volume

2020

Issue

15

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4889

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: