• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Science Student Teachers’ Knowledge Levels on Curriculum Development Process

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2011

Yazar

Sağır, Şafak
Karamustafaoğlu, Orhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Science student teachers having the sufficient knowledge level of program development process is important to increase the quality of science education curriculum. Based on this fact, in the study it is aimed to determine the knowledge level of science student teachers related to the subject. The data were obtained by the help of a test entitled "Program Development Knowledge Test" prepared for 2nd, 3rd and 4th grades science student teachers. Student teachers were successful in describing the concepts, approaching to identify needs, and target writing. Student teachers’ knowledge levels of program development were found significantly different according to class levels. The findings showed that program development progress cannot provide sufficient productivity and permanency in teaching. It is proposed for the student teachers to concrete the abstract subjects and to carry out practice and to inform them about these issues
 
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının program geliştirme sürecine ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip olması, fen eğitimi programlarının kalitesini artırmada önemlidir. Çalışmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ilgili konuda bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Gelişimci araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada hazırlanan "Program Geliştirme Bilgi Testi" 2., 3. Ve 4.sınıf öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Kavram tanımları, ihtiyaç belirleme yaklaşımları, hedef yazma konularında genel olarak öğretmen adayları başarılıdır. Sınıf düzeyine göre ise öğretmen adaylarının program geliştirme bilgi düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgulara göre program geliştirme sürecinin öğretiminde verimliliğin ve kalıcılığın yeterince sağlanamadığı ortaya çıkmıştır. Soyut konuların öğretimi için somutlaştırma ve uygulamaların yapılması, öğretmen adaylarının bu konularla ilgili bilgilendirilmesi önerilmektedir.
 

Cilt

1

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4886

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: