• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PANDEMİ DÖNEMİNDE UZAKTAN EĞİTİME DAHİL OLAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ GELİŞİMİNE İLİŞKİN KAYGILARI

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Üstün, Ahmet
Özberk, Nurten

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

2020’de ortaya çıkan Covid-19 salgını pek çok şeyi etkisi altında almış, dolayısıyla eğitim sistemini de etkilemiştir. Sosyal izolasyon gereği evlerin daha sağlıklı bir ortam olacağı düşüncesi ile bu süreçte eğitim faaliyetleri online olarak daha sağlıklı bir ortamda sürdürülmüştür. Ülkemizde ve dünyada ilkokuldan üniversiteye her düzeyde eğitim kurumları uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Böylece okullar eve taşınmış, zaman ve mekan sınırları aşılmıştır. Bu sistem, acil durum eylem planı olarak eğitimin sürdürülebilirliğini sağlasa da dezavantajları da olmuştur. Odaklanabilme ve motivasyon açısından yetersiz kalma, psikolojik dayanıklılık, kariyer geleceğini planlamada yaşanan umutsuzluk, iletişimde yeterince etkileşim kuramama, teknolojik donanım ve internete ulaşamayanlar açısından fırsat eşitsizlliklerini daha da belirginleştirme, geçişin çok hızlı olması sebebiyle psikolojik olarak böyle bir duruma hazır hissedememe gibi olumsuzluklar yaratmıştır. Bu sebeple bu çalışmada özellikle üniversite öğrencilerinin pandemi döneminde yaşadıkları sorunlara ve mesleki becerilerine ilişkin kaygılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik nitel araştırma yöntemiyle farklı üniversitelerde eğitim gören, teorik ve pratik eğitime dayalı çeşitli fakültelerde, bölümlerde okuyan 13 öğrenci ile görüşülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar bu çalışmanın sonunda uzaktan eğitim sisteminin üniversite öğrencilerinde hayal kırıklıkları yarattığını, kaygı düzeylerinin yüksek olduğunu ve geleceğe yönelik icra edecekleri mesleğe ilişkin kendilerini yetersiz gördüklerini tespit etmişlerdir. Ayrıca, çok yeni olan ve hızlı bir şekilde geçilen bu sistemde hem teknik hazırbulunuşluk hem de psikolojik hazırbulunuşluk yeterli değildir. Kısmen alternatif bir çözüm sağlasa da sürdürülebilirliği de her bakımdan yapılacak iyileştirmelere bağlı olarak değişecektir. Sürdürülebilirlik açısından teorik ve pratik derslerin de ayrıca göz önünde bulundurulması gerekebilir.

Cilt

8

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4884

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: