Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri: Kayseri Bilim Merkezi
Özet
Eğitim ve öğretimde yaşanan değişim ve gelişmeler öğrenciyi pasif alıcı konumundan kurtarıp tamamen sürecin içine dâhil etmiştir. Böylece öğretim sürecinde birinci elden deneyimleme, yaparak, yaşayarak, görerek ve yerinde sorgulayarak öğrenme önem kazanmıştır. Belirtilen bu şartların sağlanabilmesi özellikle okul dışı öğrenme ortamları ile mümkün olmaktadır. Bu çalışmada, Kayseri Bilim Merkezi’ni ziyaret eden sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel yaklaşım kapsamında fenomenolojik yöntemle yürütülen araştırmanın katılımcılarını kolay ulaşılabilir ve gönüllülük esasına dayalı olarak hepsi farklı okullarda görev yapan 14 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Kayseri Bilim Merkezi ziyaretleri sürecinde, öğretmenlerle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda katılımcı sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik bilgi sahibi oldukları ancak bu bilginin istenilir düzeyde olmadığı, okul dışı öğrenme ortamı denildiğinde sadece müze, park, bilim merkezi gibi yerleri düşündükleri, bilim merkezini ziyaret amaçlarının konu öğretiminden ziyade farklı deneyimler edinmek ve güzel zaman geçirmek olduğu sonucuna varılmıştır.
Cilt
9Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]