• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDA YER ALAN DİL GELİŞİMİYLE İLGİLİ KAZANIMLARIN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ 1. SINIF KAZANIMLARINI DESTEKLEMESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2017

Author

Sildir, Emine
Sümer, Müzeyyen

Metadata

Show full item record

Abstract

Eğitimin uzun bir süreç olduğu düşünüldüğünde bu sürecin en iyi şekilde organize edilmesi gerektiği ve her bir basamağının da birbirini tamamlar nitelikte programlanmasının önemi anlaşılmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden döküman incelemesinin kullanıldığı bu araştırma Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan dil gelişimiyle ilgili kazanımların Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzunda bulunan ilk okuma ve yazma öğretimiyle ilgili kazanımları destekleme durumunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2013 yılında yayınladığı okul öncesi eğitim programında bulunan dil gelişimiyle ilgili 12 kazanım ve 73 gösterge öğrenme alanları (sözlü iletişim alanı, okuma alanı ve yazma alanı) doğrultusunda temalara ayrılmıştır. Okul öncesi eğitimin bir üst basamağı olarak tanımlanabilecek ilkokullarda 2015 yılından beri kullanılmakta olan İlköğretimde Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu’nda bulunan ilk okuma-yazma öğretimiyle ilgili 41kazanım bu temalar alt başlığında analiz edilmiş ve dil gelişimiyle ilgili olarak okul öncesi eğitimin ilkokul birinci sınıf ilk okuma yazma becerilerini destekleme durumu ortaya konulmuştur. Sonuç olarak okul öncesi eğitim programının ilk okuma ve yazma öğrenme süreciyle ilgili olarak “Hazırlık” aşaması ile “Sesi "hissetme ve tanıma” aşamalarını içerdiği ve bu sayede ilk okuma yazma becerilerinin gelişmesini desteklediği belirlenmiştir. Ayrıca “Sesi / harfi okuma ve yazma”, “Seslerden / harflerden heceler, kelimeler ve cümleler oluşturma” ve “Metin oluşturma” öğrenme süreci aşamalarının da ön koşulunu sağladığı görülmüştür.

Volume

1

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4867

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: