• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrencilerin Okuduğunu Doğru Anlayamama Nedenlerine İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

BAYAR, Adem
ZENGİN, Arif

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin okuduğunu doğru anlayamama nedenleri ve bu nedenlere ilişkin eğitimcilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan sınıf öğretmenleriyle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemi çerçevesinde kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Amasya ili Merkez ilçesinde ilkokul öğretmeni olarak çalışmakta olan 7 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşme tekniğini kullanmışlardır. Elde edilen veriler betimsel analiz anlayışıyla çözümlenmiştir. Araştırmacılar analizler sonucunda öğrencilerin okuduklarını doğru anlayamam nedenlerini; okuma alışkanlığı kazanamamaları, teknolojiye fazla bağlanmaları, kelime dağarcığın az olması, seviyeye uygun kitap okunmaması, ses temelli öğrenme yöntemi ve dikkatsiz okuma olarak bulmuşlardır. Katılımcılar, öğrencilerin okuduğunu doğru anlayabilmeleri için; aile destekli okuma, görsellerden yararlanma, okunan metne yönelik sorular sorma, düzenli kitap okuma, seviyeye uygun okuma, anlamlı ve dikkatli okuma gibi önerilerde bulunmuşlardır.

Cilt

9

Sayı

4

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4847

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: