• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Ergen Öznel İyi Oluşlarının Kişisel ve Sosyal Özelliklerine Göre İncelenmesi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Bozkurt, Erdoğan
Sönmez, Halil İbrahim

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, imam hatip ortaokulu öğrencilerinde aile ilişkilerinde doyum, yaşam doyumu, olumlu duygular ve önemli kişilerle ilişkilerde doyumlarının ergen öznel iyi oluş özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırma grubunu, Amasya İl merkezindeki Amasya İmam Hatip Ortaokulu ve Hattat Hamdullah İmam Hatip Ortaokulu 7. sınıflarında öğrenim gören 80 kız ve 104 erkek toplam 184 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ilk ergenlik evresindeki 7. sınıf öğrencilerinin bazı kişisel ve ailesel özelliklerinin en fazla aile doyumu ile ilişkisi olduğu; bunu sırayla önemli kişilerle ilişkilerde doyum, olumlu duygular ve yaşam doyumunun takip ettiği tespit edilmiştir.
 
The purpose of this study was to examine whether they will variety according to features of adolescent subjective well-being of family relationship satisfaction, life satisfaction, positive feelings and satisfaction of the relationships with important people in religious secondary school students. The research group of this study, in the centre of Amasya, a total of 184 students consisted of 80 male and 104 female students in the seventh grade in Amasya Imam and Preacher and Hattat Hamdullah Imam and Preacher Middle School. Data were obtained using Adolescent Subjective Well-Being Scale and personal information form. One-way analysis of variance analysis (ANOVA) was used for analysis of obtained data. According to the research findings, it is to be associated more with the family satisfaction of some personal and family characteristics of the seventh graders students in the first stage of puberty; This respectively, satisfaction in relationships with important people, positive feelings and life satisfaction has been found to follow.
 

Sayı

7

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4836

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: