Views of Classroom Teachers on Out-of-School Teaching Practices for Gifted Children
Özet
The aim of this study is to examine the beliefs, needs and expectations of primary teachers about outdoor learning for gifted children. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. The study group consists of five primary teachers working in Amasya. In the study, semi-structured interview form was used and inductive analysis was used for data analysis. Most of the teachers in the study group reported that they did not usually plan or randomly plan the curricula for out-of-school activities in addition to obtaining the necessary permissions from the institutions in planning activities outside the school and conducting interviews with parents. Some teachers think that gifted children are inconsistent during the trips and do not follow the rules. The teachers stated that they used the question and answer method to evaluate the activities carried out outside the school or observed the social behaviors of the students after the trip. As a result of the study, some needs and expectations of gifted students such as managing the teaching process and curriculum planning for out-of-school teaching practices were revealed. In future studies, it can be suggested to develop and implement educational programs by considering the needs and expectations of teachers in out-of-school teaching practices where gifted students are present. Bu çalışmanın amacı üstün yetenekli çocuklara yönelik okul dışı öğretim uygulamaları hakkında sınıf öğretmenlerinin algı, ihtiyaç ve beklentilerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından görüşme formu geliştirilmiş ve beş sınıf öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler tümdengelimsel analiz ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin okul dışı öğretim deneyimleri, okul dışı müfredatın planlanması ve değerlendirmesi, okul dışında üstünlerin eğitimsel ihtiyaçları, okul dışı öğretimde kaynakların organizasyonu, yıllık planların işlevselliği, okul dışı eğitimlerden beklentiler temalarına ulaşılmıştır. Çalışma grubundaki öğretmenler okul dışında gerçekleştirilecek etkinliklerin planlanmasında kurumlardan gerekli izinlerin alınması ve velilerle görüşmelerin gerçekleştirilmesinin dışında gezilerle ilgili müfredatları genellikle planlamadıklarını veya rastgele şekilde planladıklarını bildirmişlerdir. Bazı öğretmenler geziler sırasında üstün yetenekli çocukların uyumsuz davrandığını ve kurallara uymadıklarını düşünmektedirler. Çalışma sonucunda üstün yetenekli öğrencisi bulunan öğretmenlerin okul dışı öğretim uygulamalarına yönelik öğretim sürecini yönetme, müfredat planlama ve değerlendirme konusunda desteğe ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir. İleriki çalışmalarda üstün yetenekli öğrencilerin bulunduğu okul dışı öğretim uygulamalarında öğretmenlerin ihtiyaç ve beklentileri göz önüne alınarak eğitim programlarının geliştirilerek uygulanması önerilebilir.
Cilt
4Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]