OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN AİLE KATILIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DERİNLEMESİNE İNCELENMESİ
Özet
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi ve sınıf dışı aile katılım çalışmalarına yönelik görüşlerini derinlemesine incelenmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Amasya’da okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 7 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, verilerin analizinden tümevarımsal analizden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul öncesi öğretmenleri çeşitli sebeplerle aile katılım çalışmalarını yetersiz bulmaktadır. Öğretmenler aile katılım etkinliklerinin çoğunlukla ailelerin seçtiklerini, sınıf içi etkinliklerin daha çok tercih edildiğini ve ailelerin okul öncesi eğitim hakkında bilgilerinin yetersiz olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerin aile katılımıyla meslek tanıtımı ve pikniklerin dışında okul dışı etkinlikleri çeşitli sebeplerle yap(a)madıklarını düşündükleri tespit edilmiştir. İleriki çalışmalarda okul öncesi öğretmenlerine okul dışı etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi hakkında; meslek tanıtımı ve pikniklerin dışında çeşitli okul dışı etkinliklerin ailelerle birlikte yapılması yönünde eğitimler verilebilir.
Sayı
54Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]