• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul Öğrencilerinin Blok Temelli Kodlama Eğitimine Dönük Öz-yeterlik Algı Düzeyleri, STEM ve Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Adsay, Cemre
Korkmaz, Özgen
Çakır, Recep
Uğur Erdoğmuş, Feray

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma, ortaokul 6,7 ve 8.sınıf öğrencilerinin Kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeyleri, STEM beceri düzeyleri ve bilgisayarca düşünme beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya il merkezinde bir ortaokulda 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte olan 202 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma nicel verileri Blok Temelli Programlamaya İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği ve STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği kullanılarak toplanırken nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen nicel verilerin temel istatistiksel analizleri (aritmetik ortalama, standart sapma, en küçük ve en büyük değerleri) gerçekleştirilmiş ve elde edilen puanların gruplar açısından istatistiksel anlamlı derecede farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek için bağımsız örneklem t testi ile ANOVA testi kullanılmıştır. Bununla birlikte, Pearson r katsayısı hesaplanmış ve regresyon analizi ile de değişkenler arasındaki ilişkinin büyüklüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın nitel verileri Nvivo ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar şu şekildedir: Ortaokul öğrencilerinin blok temelli kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeyleri düşük ve bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri orta düzeydedir. Öğrencilerinin blok temelli kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeylerini bilgisayarca düşünme beceri düzeyi ve STEM beceri düzeyi hepsi birlikte toplam varyansın %14’ü oranında yordadığı belirlenmiştir.

Cilt

10

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4691

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: