• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

UMMAN'DAKİ ÖĞRENCİLER ARASINDA PAYDAŞLARIN GİRİŞİMCİLİK GELİŞİMİ STRATEJİSİNİ OLUŞTURMASINA YARDIMCI OLAN BİR MODEL

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2024

Author

Tumati, Raja
Daşkın, Mustafa

Metadata

Show full item record

Abstract

Girişimcilik, bir ülkenin ekonomik büyümesinde, inovasyonunda ve dönüşümünde önemli bir rol oynar. Önemine rağmen, birçok mezun bir dizi iç ve dış zorluk nedeniyle yeni bir iş kurma isteğini yerine getirememektedir. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, paydaşların Umman'daki öğrenciler arasında girişimcilik gelişimini stratejize etmelerine yardımcı olan bir model geliştirmektir. Bu çalışmada, farklı literatür kaynakları ve önceki araştırmalar kullanılmıştır. Bu çalışmada tümdengelimli bir araştırma yaklaşımı kullanılmış ve birincil veriler, 478 yanıttan oluşan bir örneklem büyüklüğü ile olasılık dışı örnekleme tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma modeli, öğrenci girişimcilik büyümesini teşvik etmek amacıyla fikir aşamasından planlamaya, işletme büyümesinden kaynak tahsisine, pazar analizine ve yapısal desteğe kadar her şeyi kapsamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma ilgili literatüre ve sektöre yeni bilgiler eklemektedir. Araştırma modeli, yeni bir iş kurma ve sürdürmenin karmaşıklıklarında gezinmek için pratik araçlar ve bilgi sağlayarak Umman'daki girişimcilik büyümesini etkileyebilir. Ayrıca, Umman'ın girişimcilik ekosistemini iyileştirme, engelleri azaltma, girişimcilik niyetlerini iyileştirme ve öğrencilerin girişimcilik çabalarının önünü açma potansiyeline sahiptir.
 
Entrepreneurship plays a significant role in a country's economic growth, innovation, and transformation. Despite its significance, many graduates are unable to fulfil their desire to start a new business because of a number of internal and external challenges. Therefore, the main aim of this study is to develop a model that helps stakeholders strategize entrepreneurial development among students in Oman. In this study, different literature sources and previous research were used. This study uses a deductive research approach and primary data was collected through a non-probability sampling technique, with a sample size of 478 responses The study model covers everything from ideation to planning, business growth to resource allocation, market analysis, and structural support, with the aim of fostering student entrepreneurial growth. Thus, this study adds new information to the related literature and the industry. The research model can influence entrepreneurship growth in Oman by providing practical tools and knowledge to navigate the complexities of starting and maintaining new business. Also, it has potential to improve Oman's entrepreneurial ecosystem, reduce obstacles, improve entrepreneurial intentions, and pave the way for students’ entrepreneurial endeavours.
 

Volume

8

Issue

2

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4656

Collections

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: