Türkçe Öğretmeni Adaylarının Çocuk Kitaplarının Tasarım, İçerik ve Eğitsel Özelliklerine Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi
Özet
ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik yeterliklerini incelemektir. Böylelikle öğretmen adaylarının çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik bilgi düzeyleri ortaya çıkartılabilir. Kesitsel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu bir üniversitede Türkçe Öğretmenliği programına devam etmekte olan 251 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Çocuk Kitaplarının Tasarım, İçerik ve Eğitsel Özelliklerine Yönelik Değerlendirme Formu” ile “Genel Bilgi Formu” ile toplanmış ve bu veriler “Tek Yönlü ANOVA” ile “Tamamlayıcı Post-Hoc” kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak, bu araştırma üçüncü ve dördüncü sınıfta yer alan Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özellikleri ile ilgili değerlendirme ölçütlerine yönelik yeterli düzeyde bilgi sahibi olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına yönelik olarak sunulacak öneri ise, Türkiye'nin farklı bölgelerinden seçilecek üniversitelerin Türkçe Öğretmenliği programları üzerinde öğretmen adaylarının çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik değerlendirme ölçütlerini bilip bilmediği ile ilgili araştırmaların yapılmasıdır. Anahtar sözcükler: Türkçe öğretmeni adayları, çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özellikleri, yeterlik düzeyleri
Cilt
6Sayı
1Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]