Köy Okullarında Yaşanılan Problemlere Yönelik Öğretmen Görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı, köy okullarında yaşanılan problemlerin neler olduğunu öğretmenlerin bakış açılarından anlamaya çalışmak ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Van ili Tuşba ilçesine bağlı ilkokul ve ortaokullarda çalışan 9 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin seçiminde maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcılara 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış mülakat soru formu geliştirilmiştir. Mülakatların analizinde NVIVO 10.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, araştırmacılar öğretmenlerin problemlerini 1) dil problemi, 2) materyal eksikliği, 3) veli-öğretmen iletişimindeki sorunlar, 4) birleştirilmiş sınıf uygulaması, 5) anaokulunun olmaması, 6) ulaşım sıkıntısı, 7) program kaynaklı sorunlar, 8) ekonomik sorunlar ve 9) okulun fiziki yapısının yetersiz olması şeklinde bulmuşlardır. Elde edilen bulgular ilgili araştırma sonuçları doğrultusunda yorumlanarak tartışılmıştır.
Cilt
5Sayı
3Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]