• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • Öksüz Yayınları
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of Prospective Teacher's Learning Strategies and Motivational Beliefs According to Some Variables

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Akkanat, Çiğdem
Abu, Neşe Kutlu
Çakır, Recep
Gökdere, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of this study was to investigate prospective teachers’ motivational beliefs and learning strategies of Science Research Methods course. This study used relational survey method with 325 prospective teachers (90 male and 235 female) in Amasya University. Motivated Strategies for Learning Scale adapted into Turkish was used to collect data. Results indicate that prospective teachers’ self-efficacy, metacognitive self-regulation and critical thinking differentiated over the course period.
 
Araştırma öğretmen adaylarının bilimsel araştırma yöntemleri dersindeki motivasyonel inançları ve öğrenme stratejilerinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. İlişkisel tarama yönteminden yararlanılan araştırmanın örneklemini Amasya Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 90 erkek, 235 kadın olmak üzere toplam 325 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen Altun ve Erden (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği, ÖMSÖ’ kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının öz-yeterliliklerinin, bilişüstü öz-düzenlemelerinin ve eleştirel düşünmelerinin dersi alma zamanına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.
 

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12450/4530

Koleksiyonlar

  • Öksüz Yayınları [1372]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: