PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNELİK TUTUMLARI VE İDARECİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Özet
Hızlı bir şekilde tüm dünyayı etkisi altına alamaya başlayan salgın ülkemizde de varlığının hızlı bir şekilde hissettirmiş ve insan sağlığının yanı sıra maddi ve manevi birçok konunun da olumsuz etkilenmesine sebebiyet vermiştir. Eğitimi de etkileyen salgın uzaktan eğitimin hayatımıza girme ile eğitimde teknoloji kullanımın artmasına neden olmuştur. Buna yönelik olarak bu çalışmanın amacı pandemi sürecinde 2020-2021 yılları arasında farklı kademe liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin teknolojiye karşı tutumlarını belirlemek ve idarecilerin sürece yönelik öneri ve görüşlerini alarak sürecin etkilerini ve teknolojiye karşı mevcut durumu belirlemektir. Çalışmada karma desene uygun olarak açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Nicel kısımda veri toplamak amaçlı Altun’un (2002) geliştirdiği “Teknoloji tutum ölçeği” kullanılırken nitel kısım için alan uzmanı bir akademisyen ile geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Anketler öğretmenlere sosyal medya hesapları ile ulaştırılırken görüşme formları öğretmenlere e-posta yolu ile veya sesli telefon görüşmeleri ile toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini 154 öğretmen ve 8 idareci oluşturmaktadır. Nicel verileri analiz ederken SPSS 25 kullanılmış nitel verilerde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen sonuca göre ise öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve idarecilerin sürece yönelik en fazla teknik alt yapı desteği sağlanması gerektiği önerisinde bulunduğu görülmüştür.
Cilt
7Sayı
2Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]