Anaokulu Öğretmenlerine Verilen Çocukta Yabancı Cisim Aspirasyonlarına Yaklaşım Eğitimlerinin Değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışma anaokulu öğretmenlerine verilen çocukta yabancı cisim aspirasyonlarına yaklaşım eğitimlerinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 14.09.2020-15.01.2021 tarihleri arasında kesitsel tipte çalışma olarak yürütülmüştür. Araştırma, Amasya il merkezinde bulunan tüm resmî anaokullarında görev yapan 60 anaokulu öğretmeninden çalışmaya katılmayı kabul eden 48 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öğretmenlere eğitim maketi eşliğinde online olarak “çocukta havayolu tıkanıklığında ilkyardım yaklaşımı” konulu eğitim verilmiştir. Çalışmanın eğitim öncesi verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan “kişisel veri toplama formu” ile “havayolu tıkanıklığına ilkyardım yaklaşımı bilgi düzeyi formu” (ön test) kullanılarak toplanmıştır. Eğitimden 4 hafta sonra bilgi düzeyi formu (son test) katılımcılara tekrar uygulanmıştır. Çalışmada katılımcıların havayolu tıkanıklığına ilk yardım yaklaşımı bilgi düzeyi formundan aldıkları ön test puan ortalamalarının 1,91±0,21; son test puan ortalamalarının ise 7,12±0,28 olduğu; bu puan farkın ileri düzeyde anlamlı olduğu belirlenmiştir (p This study was carried out to evaluate the effectiveness of the training on the approach to foreign body aspiration in children given to kindergarten teachers. The research was conducted between 14.09.2020 and 15.01.2021 as a cross-sectional study. The research was carried out with the participation of 48 teachers who agreed to participate in the study who included 60 kindergarten teachers working in all public kindergartens in the city center of Amasya. Within the scope of the study, teachers were given online training on the "first-aid approach to airway obstruction in children" accompanied by a training model. The pre-training data of the study were collected using the "personal data collection form" and "first-aid approach in airway obstruction knowledge level form" (pre-test) prepared by the researchers. 4 weeks after the training, the questionnaire form (post-test) was applied to the participants again. In the study, the pre-test mean score of the participants from the first-aid approach to airway obstruction knowledge form was 1.91±0.21; the post-test mean score was 7.12±0.28; this score difference was determined to be highly significant (p
Cilt
10Sayı
4Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]