Kadın Okul Yöneticilerinin Liderlik Becerilerine ve Yönetim Süreçlerinde Karşılaştıkları Cinsiyetçi Yaklaşımlara İlişkin Tutumları
Özet
Bu araştırmanın amacı, kadın okul yöneticilerinin liderlik becerilerini sergilemede hemcinslerini nasıl değerlendirdiği ve yöneticilik süreçlerinde karşılaştıkları cinsiyetçi yaklaşımlara ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik araştırmadan faydalanılmıştır. Araştırmanın fenomenini kadın okul yöneticilerinin liderlik becerilerindeki durumu ve yönetim süreçlerinde karşılaştıkları cinsiyetçi yaklaşımlar oluşturur. Araştırmada amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmayı ilgilendiren kadın okul yöneticileri araştırmanın çalışma grubunu oluşturur. Çalışma grubunu oluşturan kadın yöneticiler seçilirken ölçüt örneklem yönteminden faydalanılmış; ölçüt, en az bir yıldır idarecilik görevi sürdüren bayan yöneticiler olarak belirlenmiştir. Görüşmeler, bu kapsamda 7 kadın okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme sorularından yaralanılmıştır. Araştırma soruları, ilgili alan yazın araştırması sonucu oluşturulmuştur. Veri analiz sürecinde içerik analizi kullanılmış; araştırmaya ilişkin temalar tespit edilmiş ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlandığında, kadın yöneticilerin hemcinslerini ve kendilerini liderlik becerilerini sergilemede olumlu değerlendirdiği; yöneticilik sürecinde kendilerine ve hemcinslerine yöneltilen cinsiyetçi yaklaşımların aslında üstlerindeki cinsiyet rollerinin fazla oluşundan, yönetici kadın sayısının erkek yöneticilere göre az oluşu ve kadınlara fırsatın yeterince tanınmayışından, kadınların yöneticilik pozisyonlarında yer alması sürecinin yeni oluşu ve kadınların kendilerini yöneticilikte kanıtlama konusunda tecrübelerinin az oluşundan kaynaklandığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Cilt
10Sayı
3Koleksiyonlar
- Öksüz Yayınları [1372]