Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkan Çer
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:06:06Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:06:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZM05qYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/448
dc.description.abstractBu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretimine yönelik yeterliliklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Böylelikle, hem öğretmenlerin yeterliliklerine yönelik saptamalarda bulunulabilir hem de Türkçe öğretiminin başat sorunlarının uygulamada hangi nedenlerden kaynaklandığı belirlenebilir. Bu durum, hem Türkçe öğretiminin sorunlarının giderilmesine hem de Türkçe öğretmenlerinin alan eğitimine yönelik yeterlilik düzeylerine katkı sağlayabilir. Nitel bir yöntemle gerçekleştirilen bu çalışmaya, 40 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Araş tırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Türkçe öğretmenlerinden elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde ise, betimsel çözümleme kullanılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmada, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretimi ile ilgili yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu durum, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretimini bilgi ve beceri dersi olarak görmelerine, derslerde dilbilgisi kurallarını öğretmeyi öncelemelerine, düz anlatım ve soru-yanıtı çok fazla yeğlemelerine, uyaran olarak Türkçe ders kitapları ile 100 Temel Eser'i çok fazla kullanmalarına, konuların hazırlanış sürecinde öğrenciden ve kazanımlardan hareket etmemelerine ve üst düzey düşünmeyi ortaya çıkartıcı etkinliklere yönelmemelerine yol açmaktadır. Bu bakımdan, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe öğretiminin niteliğini etkileyen her türlü değişken üzerinde bilgi ve beceri sahibi olması gerekmektediren_US
dc.description.abstractThis study aims to analyze Turkish Teachers’ proficiency on Turkish Language Teaching. Accordingly, both the teachers’ proficiencies can be specified and where the principal problems in practice in Turkish Language Teaching arise from can be determined. This condition may both contribute to removing the problems in Turkish Language Teaching and to proficiency levels of Turkish Teachers for field education. 40 Turkish Teachers participated in this qualitative-design study. A structured written questionnaire, developed by the researcher, consisting of open-ended and close-ended questions was used as the data collection instrument. Descriptive analysis was used for the analysis of qualitative data obtained from Turkish Teachers. In conclusion, it was found through this study that Turkish Teachers did not know enough about Turkish Language Teaching. This condition leads Turkish Teachers to regard Turkish Language Teaching as a knowledge and skill-based lesson, to prioritize teaching grammar rules, to prefer lecturing and question & answer method too much, to use Turkish textbooks and 100 Classical Works as stimuli too much, to center students and objectives in preparing the subjects and not to incline to activities which arouse higher order thinking. Hence, Turkish Teachers are expected to have knowledge and skill about every variable affecting the quality of Turkish Language Teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleTÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN "TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE" YÖNELİK YETERLİLİKLERİen_US
dc.title.alternativeTURKISH TEACHERS’ PROFICIENCY ON “TURKISH LANGUAGE TEACHING”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster