dc.contributor.author | Ayşegül Gün | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:06:05Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:06:05Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-7256 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMU1ESTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/446 | |
dc.description.abstract | Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine başlamadan önce, kendilerini belli bir oranda yeterli görmeleri ve mesleğe yönelik olumlu bir bakış açısına sahip olmaları oldukça önemlidir. İşte bu çalışma, örgün eğitim kurumlarında din öğretimi yapmak üzere formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının, hem öğretmenlik mesleğine yönelik bakış açılarını hem de alan bilgileriyle ilgili yeterlik algılarını tespit etmek için gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Amasya Üniversitesinde gerçekleştirilen pedagojik formasyon programına devam eden 200 İlahiyat Fakültesi öğrencisine anket uygulanmıştır. Sonuçta, pedagojik formasyon eğitimini lisans eğitiminden ayrı bir şekilde alan öğretmen adaylarının, alan bilgisinden ziyade, sınıf yönetimini sağlama ve öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama konusunda sorun yaşayabileceklerini düşündükleri görülmüştür. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan hareketle de, öğretmen adaylarının çoğunun, pedagojik formasyon eğitiminin lisans eğitimine dahil edilmesini ve daha uzun bir sürece yayılmasını istedikleri söylenebilir | en_US |
dc.description.abstract | It is very important that teacher candidates find themselves sufficient in a certain extent and to have a positive view to their profession before starting teachership. The aim of this study is to determine the teacher candidates' who have training on formation education to teach religion in formal education both attitudes to profession of teaching and sufficiency perceptions about their field information. For this purpose, a questionnaire was applied to 200 Theology Faculty students participating in the pedagogical formation certificate programme in Amasya University. As a result, it has been seen that candidate teachers who take pedagogical formation education separately from undergraduate education are thinking of they may be live some problems about providing classroom management and applying teaching methods and techniques rather than having full knowledge of field. From the answers given to the open-ended questions, it can be said that the majority of the teacher candidates want the pedagogical formation education to be included in the undergraduate education and spread out to a longer process | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.title | PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ YETERLİK ALGILARI VE PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: AMASYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ | en_US |
dc.title.alternative | Professional Sufficiency Perceptions of the Students of the Theology Faculty Receiving Pedagogical Formation Training and Their Opinions about Pedagogical Formation Programme: The Case of Amasya University | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 8 | en_US |
dc.identifier.startpage | 125 | en_US |
dc.identifier.endpage | 171 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |