Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHasan Yerkazan
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:06:04Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:06:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-7256
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpreU5ESXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/440
dc.description.abstractBu makale, Kur’ân’ın Hz. Peygamber’e (sav) aşamalı indirilişini ifade eden rivâyetlerin sened tenkidini konu edinmektedir. Bahse konu rivâyetler, Kur’ân’ın Kadir gecesinde levh-i mahfuz’dan ‚Beytü’l-‘izze?ye yani yakın semâya topluca, tek seferde indiğini daha sonra nüzûl ortamındaki olaylarla irtibatlı bir şekilde Allah Rasûlü’ne peyderpey nâzil olduğunu ifade etmektedir. Bu çalışmada toplam on iki rivâyet incelenmiş ve ilgili rivâyetlerin sened tenkidi yapılmıştır. Elde edilen verilere göre, Kur’ân’ın Hz. Peygamber’e (sav) aşamalı indirilişini ifade eden rivâyetlerin tamamı İbn Abbâs’a dayandırılmaktadır. Bu rivâyetlerin sened tenkidi açısından yedisinin sahih; beşinin ise zayıf olduğu tespit edilmiştir. Sahih ve zayıf rivâyetler, içerik olarak aynı olduğundan dolayı zayıf rivâyetlerin şahid ve mutabaât bağlamında değerlendirilmesinin mümkün olacağı kanaatine varılmıştır. Bu çerçevede Kur’ân’ın Hz. Peygamber’e (sav) aşamalı indirilişini ifade eden rivâyetlerin, sened tenkidi açısından sahih olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis article is about sanad criticism of narratives, which expresses the gradual revelation of the Quran to the Prophet (pbuh). These narratives indicate that the Quran firstly descended from Levh-i Mahfuz (Preserved Tablet) to Baytu’l-‘Izza, meaning the nearest sky, completely in one time in the night of Qadir, later on that was revealed gradually to the Prophet in connection with specific incidents at the environment of nuzool. In this study, a total of twelve narratives were examined and the relevant narrations were criticized. According to the obtained results, all narratives, which express that the Qur'an was revealed gradually to the Prophet, are based on Ibn Abbas. Seven of these narratives have been found sahih (authentic), and five of them found dhaeef (weak) in terms of sanad. It was concluded that it would be possible to evaluate the dhaeef narratives as shahid and mutaba‘at hadith because of the sahih and dhaeef narratives are the same in content. As a result, the narratives, which express that the Qur’an was revealed gradually to the Prophet, have been determined as sahih in perspective of sanad crticism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleKUR’ÂN’IN AŞAMALI İNDİRİLİŞİ İLE İLGİLİ RİVÂYETLERİN SENED TENKİDİen_US
dc.title.alternativeSanad Criticism of Narratives Related to the Revelation of the Quran in Stagesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAmasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster