FÎ ZİLÂLİ’L-KUR’ÂN’DA RİVÂYET KÜLTÜRÜ -İstatistiksel Kaynak ve Sıhhat Analizi
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Seyyid Kutub tarafından kaleme alınan “Fî zilâli’l-Kur’ân”, ictimâî tefsir ekolünün bakış açısıyla yazılmış bir tefsirdir. Bu eser, Kur’ân’ın gölgesinde toplumun ıslahını, huzur ve mutluluğunu temin etmek amacıyla yazılmıştır. Klasik tefsir anlayışının dışında farklı bir üslupla yazılan bu kitap, birçok dile tercüme edilerek kısa bir sürede İslâm dünyasında yayılmıştır. Fî zilâli’l-Kur’ân, gündelik hayata dokunması ve toplumsal sorunlara Kur’ân ve hadîslerle doğrudan çözüm bulmaya çalışması yönüyle rağbet görmüştür. Bu bağlamda tefsir sahasına yeni bir soluk getiren ve belli konularda referans alınan bu tefsirde bulunan hadîslerin kaynağını ve sıhhatini bilmek büyük önem arz etmektedir. İşte bu makalede, Fî zilâli’l-Kur’ân’da bulunan rivâyetlerin istatistiksel kaynak ve sıhhat analizi yapılarak tablolar içerisinde takdim edilmeye çalışılmıştır. Rivâyetlerin büyük çoğunluğunun temel hadîs kaynaklarında olduğu ve sıhhat açısından bir sorununun olmadığı görülmüştür. “Fî zilâli'l-Qur’ân”written by Sayyid Qutub, is a commentary writing in a societal interpretation method. This work has been written to ensure the peace and pleasure of the society in the shadow of the Qur'an. This book, written rather differently than the classical interpretation methodical books, has been translated into many languages and has spread rapidly within the İslâmic world. Fî zilâli'l-Qur'ân has acquired a great desire as it touches to everyday life and tries to find solutions for social problems with direct referance from the Qur'an and hadiths. In this context, it is highly important to know the origin and truthfulness of the hadiths found in this tafsir that brought a new solution to the field of commentary and is taken as a reference in certain social matters. In this study, we made tried to present statistical source and authenticity analysis of the narrative in Fî zilâ’li'l-Qur’ân in tables.. It is seen that the great majority of the references are in the main hadith sources and there is no problem in terms of authenticity.
Source
Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiVolume
6Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprek9EVTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/435