Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBüşra Bakioğlu
dc.contributor.authorMenşure Alkış Küçükaydın
dc.contributor.authorOrhan Karamustafaoğlu
dc.contributor.authorŞafak Uluçınar Sağır
dc.contributor.authorEmrah Akman
dc.contributor.authorErcüment Ersanlı
dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:03Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-071X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFd01USTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/42
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmen adaylarının sahip olduğu bilişötesi farkındalığın, problem çözme becerisi ve teknoloji tutumu ile ilişkisi ve bu üç değişkenin birbiri üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu; Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs ve Atatürk Üniversitelerinde Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan son sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, Akın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Bilişötesi Farkındalık Envanteri, Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ile Altun (2002) tarafından geliştirilen ve Yörük (2013) tarafından yeniden düzenlenen Teknoloji Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinden, öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyleri ile teknoloji tutumları arasında (r=0,191, p<0,05) ve problem çözme becerileri arasında (r=0,451, p<0,05) anlamlı bir ilişki olup, öğrenim görülen programın bilişötesi farkındalık düzeyi ve problem çözme becerisi üzerinde etkili olduğu, ancak, teknoloji tutumu üzerinde etkisi olmadığı sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayanarak; farklı üniversitelerin sınıf ve fen öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilere yönelik yürütülen tekniklerin incelenmesi ve sınıf öğretmenlerinin fene yönelik tutumlarının bilişötesi farkındalık düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to determine meta-cognitive awareness, problem solving skills and attitudes of prospective teachers towards technology and to determine the relations between them and effects of these three variables on each others. Research group is consisted of fourth grade prospective teachers attending to Science and Classroom Teacher Departments of three universities named Gaziosmanpaşa, Ondokuz Mayıs and Atat&uuml;rk. Study data were collected with Meta-cognitive Awareness Inventory adapted to Turkish by Akın, Abacı and &Ccedil;etin (2007), Problem Solving Inventory adapted to Turkish by Şahin, Şahin and Heppner (1993), and Technology Attitudes Scale designed by Altun (2002) and reorganized by Y&ouml;r&uuml;k (2013). According to the data analysis, it was found out that there were meaningful relations between prospective teachers' meta-cognitive levels and attitudes toward technology (r=0,191, p&lt;0,05); and between prospective teachers' meta-cognitive levels and problem solving skills (r=0,451, p&lt;0,05). It was concluded that the department which the prospective teachers attended affects the level of meta-cognitive awareness and problem solving skills however, it does not affect their attitudes towards technology. Based on the research results, it is suggested that the methods applied for the students of different universities attending in Science and Classroom Teacher Departments and the effects of Classroom Teacher Department students' attitudes on science and on metacognitive awareness level should be investigated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilişötesi Farkındalık Düzeyi, Problem Çözme Becerileri ve Teknoloji Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Prospectıve Teachers' Metacognitive Awareness Levels, Problem Solving Skills and Attitudes Towards Technologyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster